Tingkatkan Kualiti Sperma...^^

Sunday, May 22, 2011



Kualiti dan kuantiti sperma yg baek mrupakan
tanda reproduksi yg sehat...
pada yg ingin menjadi calon ayah, 
sini ade beberape tips camne nak tingkatkan dan
memperbaiki mutu jumlah sperma anda...

tips ni pun berguna juga tuk para wanita
sebagai pengetahuan tambahan
kerana andalah pendorong mereka...^^ 

Berhenti Merokok
selain nafas berbau dah dapt mengurangkan selera
psgan, ade kajian yg menujukkan perokok
mempunyai mutu sperma yg lebih sikit
dari yg x merokok... 


Elakkan seluar dalam ketat
seluar dalam yg ketat akan menyebabkan suhu
panas d sekitar kemaluan kerana tiada pengaliran udara...
digalakkan ggune boxer je time tdor...
biar suhu badan n yg tu selesa...^^

Pemakanan
pemakan pon mempengaruhi juga pengeluaran sperma...
digalakkan makan mknan yg rendah lemak
dan berprotein tinggi...

Kurgkan hubungan seks/onani
kekerapan dalam melakukan hubungan
dan beronani akan mempengaruhi
kepadatan dan kualiti sperma...
so, kurangkan la ye... hahaha

Elakkan alkohol
Alkohol akan mempengaruhi fungsi lever yg akan
menyebabkan peningkatan jumlah estrogen.
estrogen di dapat membantutkan proses
pengeluaran sperma...


Ambil supplement
supplement yg betul dapat meningkatkan kualiti
sperma anda. tumpukan pada supplement yg ade
asam amino L-carnitine and L-arginine...

harap2 korg dpt la manfaat dari tips kali ni...
same2 la kita share...
sharing is caring... ^^

*Kajian University Valencia,Sepanyol membuktikan
sperma lelaki kacak adalah lebih berkualiti dan sihat
berbanding yg lain...



Santan by;

30 Ladas:

Abu Bagi said...

huhu nasib baik aku ndak merokok..

:: cikNuurul :: said...

huhu,.hehe,.hihi,.haha,..bgud entri ni,.even aku nda punya suami lagi bha,.hehe

adwafarahin said...

woaaaa sungguh bermanfaat entry ini..
so guys apa lagi..buat ape yg patt..hahaha

i like lelaki x merokok! ^^

Unknown said...

wahaha. naisss

aqmalazmi said...

*Kajian University Valencia,Sepanyol membuktikan
sperma lelaki kacak adalah lebih berkualiti dan sihat
berbanding yg lain...

alaaa yang tak kacak nie macam mane?? HAHAHHAHAHAHA

SITOT said...

wahhhhh...doctor dean..huhu

okay,,,, sitot nk cari lelaki kacak la macam ni...hahahaha......

aQimie Ceplos said...

haha .. terbaik dr ladang din ^^,
puhh naseb baik aku x merokok. heh heh heh

Max Printworks said...

abah aku merokok tp dpt anak2 hensem ja. hahaha...anak pompan pun cun2 ja.



jgn marah aku melawak..

Anonymous said...

kena cari lelaki hensem lepas nie.
hahaha
:P

dill said...

err..

dill.

Anonymous said...

kena kurangkan onani ni
wakakaka

Unknown said...

laki kacak = aku?? naseb baek.. haha XD

Bunga said...

bunga xmerokok..haaa

Aujinz said...

hahhahaha..

nasib baik aku kacak..


yang suka buang anak (lelaki).. kurang kurangkan lah yer.. koh koh koh

Ain Zulaikha said...

dengar tu abang2 sekalian. jauhkan smua ini agar kualiti sperma anda terjamin.. heheheh nice one.. eh kalau ada butang share kan best boleh share kat pesbuk

Unknown said...

hahaha..din,apesal ko gelak masa yg kurangkan seks dan onani tu?hahahha

Khairi Fakhri said...

<<<<<xmerokok, so meaning aku senang dapat anak lah nanti ye? haha :D

faiz said...

lelaki kacak lebih kualiti..heheh

Unknown said...

this is good!! kalau nak pekat minum air bali bak kata orang..

Dear Yayah said...

errr..haha

Anonymous said...

lelaki, sila la jgn merokok..
busuk tahu..

Arief Arf said...

takpe, ada banyak
jangan risau.
muahahahha

lady-D said...

aku baca dan aku akan ingatkan bkl suami aku..hahaha..tp tang hisap rokok tu kalo x hisap lg bagus..amalkan yg lain jelah..hehe

YouSOF said...

Aku try jadi kacak dan bergaya jela pasni Dean...

tia @ Ini Kisah Tia said...

haha . sangat bermanfaat untuk mereka yang dah berkahwin dan sedang ke alam itu . wah2 ! ;)

Macamana Korang Jaga Laptop?

Raffie9 said...

yeeahhh.. aku tak merokok... hmm.. boleh jugak tips nie..

kura said...

perlukan supplement! Eh. hahah.
okey, satu pembelajaran baru utk hari ini.

Nur Liyana said...

say no !!!hehee
jgn smoke2!!!

[sutera kasih] said...

nice info ahakkss ^^

Hafiz Hafizol said...

<--- mula berjinak2 ngan rokok.. alamak... #okbaii...

Instagram