Beer "HALAL"...???

Monday, May 30, 2011


ak mmg agak terkejut juga bile terdengar
berita terkini @ TV3 hari ni...
berita tu pasal bir HALAL...
ak pun terus la cari kat tenet pasal bir halal ni...
byk jugak la info yg ak dpt pasal bir ni...


ak tetibe teringat...
lama dulu ak pernh kuar jln2 ngan member ak...
ade juga dia cakap pasal bir ni...
dia kata halal... tapi ak x caye la...


Barbican - Bir bajet "HALAL"

dia kata minuman ni dah makin popular...
ramai yg minum termasuk yg muslim...
cuz title halal tu... hhuhu
tapi ak ttp x teringin pun nak rase...


menurut info yg ak dpt...
minuman ni dpt title Halal cuz kandungan alkohol dia
kurg dari 0.01% ...


tapi, selepas kajian di buat,
terbukti kandungan alkohol dia  0.5%..
jauh dowh lebihnye....
so, maka jatuh la title HARAM ke atas minuman tu...
more info klik SINI


pada geng2 ku yg minat or pernah minum
bir yg kononnya HALAL ni...
korg stop la erk...
dah haram tu... hehe
naseb la ak x pernah nak rase pun... LoL


nak tanye,
sedap ke bir "Halal" tu...? 
hehe




Santan by;

48 Ladas:

Instagram