bosannye x der Tenet...!!!

Friday, June 17, 2011




Skrg ni ak dh officially tinggal kat rumah baru...
Kat sini x de tenet....
Tu yg ssh nak update n balas kunjungan
Member2 blogger yg dtg berkunjung n mengomen...^^
Ni pun buat kat CC je...
Sorry ye pada korg2 yg ak x sempat nak terjah... huhu

Ak tgh tggu pihak TM tuk pindahkan
Streamyx ak dr rmh lama ke rmh baru...
Dah lama benor kot ak apply
Sampai sekrg talian tu tak pindah2 lagi...
Dorg kata still dalam proses
Padahal ak dah apply awal bulan mei lagi...
Hampeh...!!!


Entry sebelum ni ak crita pasal Maxis yg penipu...
Kali ni pasal TM plak...
Sblum2 ni ak prnh juga terbaca pasal
Service syarikat perkhidmatan laen yg x memuaskan...
Adeh....
Apesal lah semua syarikat2 perkhidmatan
Kat Malaysia ni menghampehkan....
Klo x semua pun, most of them la....
Slalu je bg alasan...


  • Masih dalam proses...
  • Tiada dalam system...
  • Bukan bidang kami... try call no ni...
  • Pihak sana x masukkan dlm system... *perlukah saling menyalahkan satu sama lain...?



Heran la....
Adakah system dorg x teratur n berbeza2...?
Sampai sush nak tau pasal status permohonan kita....
Sekurg-kurgnye cakap la dgn btul...
Trgkan kat kita elok2...
Permohonan mcm mane, dan sebab ape lambat...
Ni kelentong je byk....
Kadang hri ni kite tanye dia kata mcm ni...
Esok tanye, dia kata laen plak....
Pusing pusing gue mikirin....


Santan by;

42 Ladas:

adwafarahin said...

diorang pusing besela tuh takut kene mrh ngan customer sbb mmg btl salah diorang
huhu @_@

vampire's lovex said...

bla kena marah dengan custmer mula la hangin..padahal dorang yg buat kje x betol..hohho

faiz said...

tula..dlm iklan punye la kate service hebat gile..tapi padahal hampeh..

Syazana Zainn said...

biasalah mereka.servis betul2 hampeh
paling mcm bengang bile call celcom centre.huhu
bile tanye pasal line tenet nape stuck. pass call kite kat sana sini.
lepas tu biar kite tunggu lama-lama.grrrr. geram betul.

semutsengal said...

takda yang sempurna..TM pun ada masalahnya juga..geram aku..

dill said...

biase la tu. duit nak cepat. servis mcm siput sedut

dill.

safurara said...

kat cc?hmm sabar eh =) nt dh ada tenet leh bw puas2.

Unknown said...

betul tu,aku setuju sbb tenet kat umah aku pon 3 bulan apply baru boleh masuk..nape ntah..no pon boleh same dgn no org lain..heran betui TM ni..

aQimie Ceplos said...

ala.. lepas ni susah la nk tgk ko update lagi madd -.- sedih woo.. ahahah!
ape susah din. saman sudah ;)
kalau menang, hantar la streamix 1 kt segamat ni. xde la tiap2 hari aku nk ngadap wifi yg 1bar je tu.. ahaha

:: cikNuurul :: said...

sme la CN prnh jd gitu jgk dlu,.diorg kate,org sne xmsuk line lg,.org pusat katanya,..pusat sape pon xtau lah!,.haha,.sabo je la yek,.jap lg ade la tu,.hehe,.

Far8 budak baik said...

hahaha kalau maxis
buat hal..mcm ni jelahh..
baik guna public phone..
hahahaha..
bersabar lahh..jgn jeles ar..
aku dpt je tenet..=phaha

syuxer said...

biasala produk malaysia..:)

suh bayar..pandai
suh pindah,baiki ke apa2..emm fikir sendirila

Raji and Yeen said...

ader btol ckp ko nih santan berlada...bole naek tension dbuatnyer...

Raji and Yeen said...

ader btol ckp ko nih santan berlada...bole naek tension dbuatnyer...

Wanie said...

sob3..sabo la ye..
smpi g cc la update blog..keke

stremix mmg mcm tu..
dh byk kali kena..

klu ckp ngan operator susah..
pegi kaunter je la..

Alif Haris said...

oh da pindah cheras da eh ?

haha .. biasa r bro .. gua pn kkdg fed up gak dgn sistem perkhidmatan malaysia ni .. sabo je la ..

Anonymous said...

selalu sebab x tau sebab diorg agak2 ja

tu sbb ada mcm2 jawapan

tia @ Ini Kisah Tia said...

betollll ! grrr . kadang2 tu tak puas hati dengan depa ni ..

Simpan Kecantikkan Hanya Untuk Suami

blog-tips-kurus said...

kalau kita ada sdare di sane, mesti CEPAT je setel!
erk, kisah benar bukan di Msia kot.. hehe!

Aujinz said...

betul.. tang nak duit bil laju jer diorang anto bill.. bila nak bagi perkhidmatan, macam haram...

Abu Bagi said...

kan..bila mau sambung..ko gertak jak operatr dia tu huhu

fatinming said...

mereka pikir mereka banyak pelanggan
so,bila sorang x mahu berkhidmat dngn diorang,x menjejaskan apa2
sebab tu mereka buat kisah tak kisah

Fyqa said...

adehh. rumit la mcm ni.

YouSOF said...

Pernah terbaca komen dalam paper.. dekat 6 bulan apply orang TM tak datang² rumah dia.. Tak sakit hati ke kalau kena camtu?


Tapi nasib baik kawan aku apply seminggu terus dapat.. aku pun tumpang gembira sebab dapat tumpang sekaki hehhe

Anak Wak Mail said...

betulll3x..most of them..haritu urusan dengan ptptn pon same..berbulan bulan dia nak selesaikan..

Unknown said...

sama cam prob eqa masa mohon streamyx dlu.. dorang main pas pas.. suh kita call sana call sini.. ulang gi tm point sampai nk dekat 10 kali.. las las abah eqa masuk campur la..

die tanya kwn2 die no boss tm perlis.. trus die call boss.. baru la cpt dorang proses..

Cik Tie Berbicare said...

TM mmg byk masalah . tapi bile elok, laju gile kot internet :P HAHA

M Fizan said...

haha..kuar lar cari line wifi..kiki

Unknown said...

setakat ni belum ada masaalah lagi dengan diorang

Adib Syazwan said...

mgkin diowg dah usaha..tapi masih belum terlaksana..=P

harrazdani said...

kadang-kadang masalah ini timbul kerana wakil yang dilantik oleh TM/ maxis atau celcom yang membuat promosi di luar khususnya kepada pelanggan kebanyakannya info yang diberi tidak tepat kepada customer.mereka bukan kakitangan TM atau company telecomunication lain, yang betul2 staff ialah mereka yang bertugas di cawangan perkhidmatan pelanggan rasmi syarikat terbabit.pihak TM hanya menerima borang yang disubmit oleh mereka, kalau tak submit ? tu yang timbul masalah tiada dalam rekod TM dan pelbagai- masalah..yang para promoter songlap duit lagi satu hal...yang kena bambu TM..yang penting TM perlu melantik wakil yang benar-benar komited dan berintegriti agar tidak timbul perkara-perkara yang menyusahkan pelanggan mereka. dan sekaligus menjejaskan imej syarikat yang berkenaan.

p/s berdasarkan pengalaman sebenar menjadi staff celcom 3 tahun yang lepas.hhuhuhu

iKhRam said...

tu la..
mentang2 la kita ni pengguna..
terpaksa terima dgn rela.. kui kui kui

Opah Kentang said...

kite kena salu kol dye sampai dye bosan tengok no kite je kol centre dye tu.
Tkpe la bawak bersabar.. t ade la tu tenet :)

APAN said...

mangsa kekejaman TM la ni...haha...

Unknown said...

boikot jer terus,hahaha

Unknown said...

dier org ni nk untung jer..bukan peduli pun dgn masalah customer..nasib baik bui punya 'berokband' celcom takder masalah lg setakat ni..hehe

Wal said...

kebetulan. baru ingat nak update pasal keterukan TM neh. haha

NUR AIN AZMAN said...

sabar lah :)

p/s : tlg aen leh?
http://offi cialaenlicious. blogspot.com/20 11/06/life-is-s o-colorful-phot o-contest.html

Scorpio Warrior said...

sabar2. huhu. memang geram sangat dengan perkhidmatan dorg ni. kata yang terbaik. tapi hampeh gakkk

Unknown said...

apa boleh buat? sabar jelaaa

fatin aiQa said...

I experienced lagi teruk dari ni. Tp bukan kat Tm or Maxis, dekat TNB. Dah la slow service, staff bapak kurang ajor. Rasa nak tendang je perut dia tu.

Fathiah Hamim said...

diorang sibuk handle unifi tuh yang dia lupakau korang penggua streamyx.

Instagram