Kamu mau makan Oren...???

Tuesday, June 14, 2011



Parman n sutijah ni adalah pekerja kontrak
dari indonesia,
dorg bercinta then kawen...
dah kawen, terpaksalah dorg ni stay kat
rumah kongsi yg kurg selesa yg telah
disediakan oleh majikan dorg...
korg pun tau kan
klo rumah kongsi ni , terpaksalah stay share
dgn pekerja laen, x kira bujang ke dah kawen...
x der privacy langsung...
dah nama pun kongsi kan... hehe

kebetulan rumah kongsi dorg ni 
ade katil tingkat yg dah antik...
dorg tidur kat atas, kat bawah ade pekerja laen plak...
dgn keadaan yg sempit dan kurg selesa ni,
agak susah la mereka nak bermesra, mmg masalah besar...

nak cakap pun x leh kuat2...
nak gerak lebih2 pun x boleh, 
ye la, dah katil antik kan, goyg sikit bunyi plak...=P
klo nak ber"projek" pun kene hati2,
kena pastikan yg laen dah tdur.... payah nye... 

Parman n Sutijah ni pun agak bijak juga...
dorg gune bahasa isyarat klo nak berasmara...
kat kongsi kan ramai org,
malu la klo nak cakap terus kan... hahaha
Parman akan tanya "kamu mau makan oren...?"
sutijah plak akan jawab "mau mau mau...!" 
biasalah, pengantin baru,
malam2 nak "makan oren"... hohoho


selepas beberapa minggu dorg "makan oren",
satu kejadian yg x diduga plak terjadi...
malam tu, dorang agak semua pekerja dah tdur...
dah 12 tgh mlm, pastu senyap je...
yg ade bunyi dengkuran je kan....
mcm biase, parman gile oren pun tanye sutijah...
"kamu mau makan oren...?"
belum pun sempat sutijah menjawab,
pekerja yg kat katil bawah menyampuk....
"makan oren boleh saja, tapi airnya jangan sampai
meleleh ke bawah dong..."


hilang selera Parman nak makan oren malam tu... hahahaha

*ak terbaca kat satu majalah...
lawak dowh... ak share kat korg... ^^


Santan by;

31 Ladas:

Instagram