Nafsu memuncak di bulan Ramadhan... (kisah benar)

Sunday, August 7, 2011




"erm... ko ready2 la erk...
kemas2 semua tu... ak nak mandi jap..."


"ok2... ko mandi la cepat,
cuz ak pun nak mandi juga..."


lepas je kitorg mandi...


"adeh... lambt lgi la nak buke...
dah x tahan ni...."


"ha 'ah la... ak pun x tahan ni...
dah la kite x slalu leh jumpe... "


x berape lame... Azan pun berkumandang...


"haaa... jom jom...
alhamdulillah... sempurna lagi sehari puasa...."


"tapi makanan ni sape yg nak habiskan...
byk lagi ni... tu la, tadi time kat bazar...
semua ko nak beli... adeeh...."


tu la nafsu makan kite...
time2 puase ni la kite rase nak makan
semua bende... 


kisah kat atas tu sebenarnye mcm ni...
member ak Asmari dtg berbuke kat umah ak...
yer la... nak buke ngan ak
sebelum ak balik Sabah... 




time kat bazar,
semua bende nak beli...
semua mcm nak rase je...
last2... makannye seciput je... huhu
membazir je...
nak simpan tuk sahur, rasanye dah tak elok...


so, sempena ramadhan ni...
korg pandai2 la kawal nafsu makan tu...
jgn jadi cam kitorg ni... huhu




Santan by ;

35 Ladas:

Instagram